Välkommen att fira FN-dagen FREDAGEN den 25:e oktober 2024. Det här är ett fantastiskt tillfälle för oss att samlas, fira mångfald och njuta av utsökt mat i form av knytkalas, där alla uppmuntras att ta med sig något från sin egen kultur.

October 15, 2024
Den 20 november 1989 antog FN konventionen om barns rättigheter. Därför firas varje år Barnkonventionens dag på just detta datum. En värld i fred och rättvisa där varje människas - inte minst varje barns - rättigheter värnas.
Vi kommer att prata med barnen om vad FN är och vad barnkonventionen är. Vi kommer också att prata om barns rättigheter och diskutera hur det kan se ut för barn i olika delar av världen. I år sammanfaller FN-dagen FREDAGEN den 25:e oktober 2024.
Obs! Vi samlas i Stockholms Adventkyrkan på Olof Palmes gata 25 (Norra Bantorget) kl. 15.00.